Помощь в учёбе, очень быстро...
Работаем вместе до победы

Список литературы. 
Маркетинг и брендинг туристских дестинаций

РефератПомощь в написанииУзнать стоимостьмоей работы

Кусков А. С., Голубева В. Л., Одинцова Т. Н. Рекреационная география: Учебно-методический комплекс. — М.: Флинта: МПСИ, 2005. — 496 с. Therkelson A. Imagining places: image formation of tourists and its consequences for destination promotion // Scandinavian Journal of hospitality and tourism. — 2003. — Vol. 3. — No. 2. — P. 134−149. Hosany S., Ekinci Y., Uysal M. Destination image and destination… Читать ещё >

Список литературы. Маркетинг и брендинг туристских дестинаций (реферат, курсовая, диплом, контрольная)

1. Аакер Д. Создание сильных брендов. — М.: «ИД Гребенникова», 2003. — 140 с.

2. Александрова А. Ю. Международный туризм: учебное пособие для вузов — М.: Аспект Пресс, 2001. — 464 с.

3. Галумов Э. А. Международный имидж России: стратегия формирования. — М.: Известия, 2003. — 450 с.

4. Гапоненко А. Л., Полянский В. Г. Развитие региона: цели, закономерности, методы управления: учебно-методическое пособие. — М.: Изд-во РАГС, 1999 — 135 с.

5. Качмарек Я. Туристический продукт. Замысел. Организация. Управление. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. — 495 с.

6. Кирюнин А. Е. Имидж региона как интериоризация культуры. — М.: Книжный дом «Университет», 2000. — 144 с.

7. Котлер Ф., Боуэн Д., Мейкенз Д. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. — Финансы и статистика, 2007. — 1071 с.

8. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В. Основы маркетинга: пер с англ. — 2-е европ. изд. — М.; СПб.; К.: Издательский дом «Вильямс», 2001.-944 с.

9. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. — Стокгольмская школа экономики, 2005. — 382 с.

10. Кусков А. С., Голубева В. Л., Одинцова Т. Н. Рекреационная география: Учебно-методический комплекс. — М.: Флинта: МПСИ, 2005. — 496 с.

11. Кусков А. С. Туристское ресурсоведение: учебное пособие для вузов. — М.: Академия, 2008. — 208 с.

12. Нестеренко О. И. Маркетинговый подход к оценке реализации социальноэкономического потенциала территории. — Екатеринбург: УроРАН, 1996. 37 с.

13. Овчаров А. О. Туристический комплекс России: тенденции, риски, перспективы. — М: Инфра-М, 2009. — 280 с.

14. Остроумов О. В. Туризм. Продвижение российского турпродукта: возможности и реальность. — М.: Финансы и статистика, 2007. — 128 с.

15. Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учебное пособие. — М.: Изд-во РАГС, 2002. — 328 с.

16. Разумовская А. Л., Янченко В. М. Маркетинг услуг. Настольная книга российского маркетолога-практика. — М.; СПб.: Вершина, 2006. — 496 с.

17. Райс Э., Траут Дж. Позиционирование. — М.: Питер, 2003. — 249 с.

18. Сачук Т. В. Поведение потребителей в территориальном маркетинге / Карел. науч. центр РАН, Ин-т экономики. — Петрозаводск: Карельский научный центр РАН, 2005 — 157 с.

19. Чудновский А. Д., Жукова М. А. Управление индустрией туризма России в современных условиях: учебное пособие. — М.: КноРус, 2007. — 416 с.

20. Buhalis D. e-Tourism: information technologies for strategic management. — Printice Hall, 2003. — 376 p.

21. Caldwell and Freire. The differences between branding a country, a region and a city: Applying the Brand Box Model // Journal of Brand Management. — 2004. — Vol. 12.-No. 1,-P.50−61.

22. Ekinci Y., Hosany S. Destination personality: An application of brand personality to tourism destinations // Journal of Travel Research. — 2006. —Vol. 45. — No. 2. — P. 127−139.

23. Gnoth J. The Structure of Destination Brands: Leveraging Values // Tourism Analysis. — 2007. — Vol. 12. — No. 7/8. P. 345−358.

24. Halkier H., Therkelsen A. Umbrella Place Branding. SPIRIT discussion paper. Aalborg University [Электронный ресурс]. — URL: http://vbn.aau.dk/files/ 40 508 393/26_Thcrkelscn_and_Halkier_2004.pdf.

25. Hall M. Tourism planning. Policies, processes and relationships. — Pearsons, 2008. — 302 c.

26. Hall D. Destination branding, niche marketing and national image projection in Central and Eastern Europe //Journal of Vacation Marketing. — 1999. — Vol. 5. — No. 3. — P. 227−237.

27. Hall J. Branding Britain // Journal of Vacation Marketing. — 2004. — Vol. 10. — P. 171−185.

28. Hankinson G. Dcstinatin brand images // Journal of services marketing 25 (½). — 2005. — Vol. 19. — No. 1. — P. 24−32.

29. Hankinson G. The management of destination brands: Five guiding principles based on recent developments in corporate branding theory //Journal of Brand Management. — 2007. — Vol. 14. — P. 240−254.

30. Hankinson G. Relational network brands: Towards a conceptual model of place brands // Journal of Vacation Marketing. — 2004. — Vol. 10. — No. 2. — P. 109−121.

31. Hankinson G. Location Branding: A Study of the Branding Practices of 12 English Cities // Journal of Brand Management. — 2001. — Vol. 9. — P. 127—142.

32. Hanlan J., Kelly S. Image formation, information sources and iconic Australian tourist destination // Journal of Vacation Marketing. — 2005. — Vol. 11. — No. 2. — P. 163−177.

33. Heath E., Wall G. Marketing Tourism Destinations: A Strategic Planning Approach. — London: John Wiley & Sons, Inc., 1992. — 240 p.

34. Holloway C. The business of tourism. — Prentice Hall, 2009.

35. Hosany S., Ekinci Y., Uysal M. Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places // Journal of Business Research. — 2006. — Vol. 59. — P. 638−642.

36. Hem L.E., Iversen N.M. How to develop a destination brand logo: a qualitative and quantitative approach // Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism.

37. Hudson S. Tourism and hospitality marketing. — Sage, 2008. — 467 p.

38. Kavaratzis M. From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands // Place Branding. — 2004. — Vol. 1. — No. 1. — P. 58−73.

39. Kolb B.M. Tourism marketing for cities and towns. Using branding and events to attract tourists. — Elsevier Inc., 2006. — 310 p.

40. Koneznik M., Go F. Tourism Destination Brand Identity. The Case of Slovenia // Journal of Brand Management. — 2008. — Vol. 15. — No. 3. — P. 177—189.

41. Kotler P. Marketing places. — New York: Free press, 1993. — 367 p.

42. Murphy L., Moscardo G., Benckendorff P. Using brand personality to differentiate regional tourism destinations // Journal of travel research. — 2007. — Vol. 46.-No. 5.-P.5−14.

43. Nadeau J., Heslop L., O’Reilly N., Luk P. Destination in a Country Image Context // Annals of Tourism Research. — 2008. — Vol. 35. — No. I. — P. 84−106.

44. Niinincn O., Hosany S., Ekinci H., Airey D. Building a place brand: a case study of Surrey Hills // Tourism Analysis. — 2007. — Vol. 12. — No. 5/6. — P. 371—385.

45. Page S.J., Connell J. Tourism: a Modern Synthesis. — Cengage Learning EMEA, 2009. — 663 p.

46. Park S-Y., Petrick J.F. Destinations. Perspectives of Branding // Annals of Tourism Research. — 2006. — Vol. 33. — No. 1. — P. 262—265.

47. Pearce Philip L. Tourist Behaviour. Themes and conceptual schemes. — Channel View Publication, 2008. — 241 p.

48. Pike S. Destination marketing organizations. — Elsevier, 2004. — 241 p.

49. Pike S. Destination marketing. An integrated marketing communication approach. — Elsevier, 2008. — 406 p.

50. Relationship marketing: exploring relational strategies in marketing / John Egan. — 3ed. — 2008.

51. Rainisto S.K. Success factors of place marketing: a study of place marketing practicies in Noithen Europw and United States / Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business Doctoral Dissertations 2003/4. [Электронный ресурс]. — URL: http://lib.tkk.fi/Diss/2003/isbn9512266849/ isbn9512266849.pdf.

52. Strategic management / ed. By Luiz Moutinho. — Cabi Publishing, 2000.

53. Tasci A.D.A., Kozak M. Destination brands vs Destination Images. Do we Know What we Mean? //Journal of Vacation Marketing. — 2006. — Vol. 12. — No. 4. — P. 299−317.

54. Therkelson A. Imagining places: image formation of tourists and its consequences for destination promotion // Scandinavian Journal of hospitality and tourism. — 2003. — Vol. 3. — No. 2. — P. 134−149.

55. Weaver D., Lawton L. Tourism management. — Wiley, 2006. — 490 p.

56. Wells L., Wint A. Marketing a country: promotional as a tool for attracting foreign investment. — FI AS, 2000. — 189 p.

Показать весь текст
Заполнить форму текущей работой