Помощь в учёбе, очень быстро...
Работаем вместе до победы

Английские речевые стереотипы как стилистическая особенность делового медиа дискурса

Курсовая Купить готовую Узнать стоимостьмоей работы

Y ou can destroy your reputation that way." Still, cultural affinity is no guarantee that the south’s new corporate stars will outperform rich-world rivals in iffier markets, long term. «I t will take a while before you see a Coca Cola from Zimbabwe or a Boeing in Nepal,» says Goldstein, of the OECD. «Globalization has winners and losers in all parts of the world.» But at least the developing… Читать ещё >

Содержание

  • ВВЕДЕНИЕ
  • ГЛАВА 1. ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИССЛЕДОВАНИЯ АНГЛИЙСКИХ РЕЧЕВЫХ СТЕРЕОТИПОВ КАК СТИЛИСТИЧЕСКОЙ ОСОБЕННОСТИ ДЕЛОВОГО МЕДИА ДИСКУРСА
    • 1. 1. Дискурс: и объем понятия
    • 1. 2. Разновидности дискурса: институциональный и массмедийный дискурсы
    • 1. 3. Стереотипы: определение, признаки, классификация
  • Выводы по 1 главе 1
  • ГЛАВА 2. РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ РЕЧЕВЫХ СТЕРЕОТИПОВ НА МАТЕРИАЛЕ АНГЛОЯЗЫЧНЫХ ОБЩЕСТВЕННО-ЭКОНОМИЧЕСКИХ ИЗДАНИЙ
    • 2. 1. Речевые стереотипы как прагмалингвистческое средство экономического медиа дискурса
    • 2. 2. Языковые средства репрезентации различных видов речевых стереотипов в институциональном дискурсе СМИ
    • 2. 3. Виды речевых стереотипов в экономическом массмедийном дискурсе
  • Выводы по 2 главе 2
  • ЗАКЛЮЧЕНИЕ
  • СПИСОК ИСПОЛЬЗУЕМОЙ ЛИТЕРАТУРЫ

Английские речевые стереотипы как стилистическая особенность делового медиа дискурса (реферат, курсовая, диплом, контрольная)

& quot;Low overhead, nothing fancy. T he idea is to stay frugal andfocus on cash growth." Southern multinationals often start like Slim did: close to home. R ussian companies invest heavily in former Soviet-bloc nations; Thailand plows some 59 percent of all its outgoing capital into Southeast Asia; and three quar-ters of Hungary’s foreign investment targets Eastern and Central Europe.

N early S4 of every $ 10 pouring into infrastructure in sub-Saharan Africa today comes from companies based in South Africa. B ut after becoming continental powerhouses, the best companies begin to look farther afield. E ntrepreneurs like Tata and the Marcopolo group are spreading to places like China and South Africa, as well as to industrialized countries like Portugal and the United States. The developing world has long criticized rich-world investors as arrogant invaders. S o many of the new players coming out of developing nations try to cushion their footfall with neighborly business practices.

SABM iller orders hops and barley from local farmers in Africa, often at a higher cost than imports. I n the 1990s the Hope Group, a Chinese animal-feeds conglomerate, organized private firms to invest in poor regions, creating 4 million jobs. & quot;We have the responsibility to use our wealth to help improve the area as a whole, which will improve the return on our investment," says Sun Din, general manager of Hope’s Beijing operations. B.

eing a former colony like Brazil helps bring the problem into focus. & quot;Too often multinationals look at a host country as a place to extract profits from, «says Jose Rubens de La Rosa, Marcopolo’s CEO. & quot;You can destroy your reputation that way.» Still, cultural affinity is no guarantee that the south’s new corporate stars will outperform rich-world rivals in iffier markets, long term. & quot;It will take a while before you see a Coca Cola from Zimbabwe or a Boeing in Nepal," says Goldstein, of the OECD. «Globalization has winners and losers in all parts of the world.» But at least the developing world is starting to breed more of the former. ПРИЛОЖЕНИЕ 2Список речевых стереотипов (клише) из экономических массмедийных текстов Иллюстративныйкорпус (the price) drifts, a financial sinkhole, a high pricea record price set in (1980), Affiliate membership, American citizen, basket cases, capital flowcheap dollars, distribution chaindollar falls or: rises, dollar is strong and stable, or: weak and unstable, dollar spikes, doubling in price, easy money economic growtheconomic hardships, explode with dealershipsfinancial center, financial sand traps, first steps, for a couple of years, free market, gold is a haven in uncertain timesgreen shoots, homegrown experience in the opinion of analysts, labour rights, leading financial center, milk millions, overprotected markets, plow capital, political cauldrons, potential marketpotential market, public control, special legal system, state body, the debt cloud, the global trade association, the impoverished country, the invisible hand of the marketthe nanny states, the prices bottomed, to cut spending, prices recover, to present actions, to raise rates, to ramp up production, world market fluctuations,.

Показать весь текст
Заполнить форму текущей работой
Купить готовую работу

ИЛИ